Právní on-line workshopy pod vedením advokátů z Constelius s.r.o.
Distanční formu workshopu si na vlastní kůži vyzkoušeli studenti z táborské obchodní akademie. V rámci výuky podnikání a práva byl obsah workshopu připraven dle aktuálního učebního plánu.
První polovina byla věnována obchodnímu právu, kterého se ujal JUDr. Martin Šíp.
Advokát se zaměřil na obchodní druhy společností a druhy živností. Porovnal jejich založení, velikost základního kapitálu, ale i povinnosti, které následně vznikají. Společně si uvedli příklady ochranné známky a rozpoznání tzv. „nekalé soutěže“ – konkrétně klamavé reklamy. Studenti měli za úkol na reálných reklamních spotech, za které byly firmy sankciované, nalézt znaky záměrného plagiátu.
„JUDr. Šíp nám vysvětlil smysl klamavé reklamy ze strany obchodníka a podle jakých znaků takovou reklamu poznat. Jako příklad uvedl všem známé značky koření Kucharek x Podravka, u kterých poukázal právě na klamavá místa. Soud uznal, že Kucharek skutečně napodoboval obal značky Podravka a musel být stažen z trhu“, doplnila jedna ze studentek.
Druhá část se nesla v duchu pracovně právního minima. Mgr. et Mgr. Yvonna Paikrová se studenty probrala náležitosti a rozdíly v rámci pracovní smlouvy a dohody o provedení práce. Zároveň upozornila na porušování povinností ze strany zaměstnavatele. Jako příklad uvedla hodnocení a systém odměňování zaměstnanců. Na závěr si společně prošli hlavní paragrafy zákoníku práce při ukončení pracovního poměru a výpovědi.
Autor: | kuznikova@jhk.cz |
Datum: | 02.03.2021 |