MOTOR JIKOV připravil první workshop
S novým školním rokem přichází další vlna workshopů pro žáky středních a základních škol, které jsou realizované v rámci projektu i-KAP. Společně s firmami pomáhá Jihočeská hospodářská komora žákům vybrat si správnou střední školu či odborné učiliště a následně své budoucí povolání. Náhled do firemního prostředí poskytla i jihočeská firma MOTOR JIKOV Group a.s.
První návštěvu českobudějovické pobočky firmy absolvovali žáci ZŠ a MŠ J. Š. Baara. Po příjezdu byli žáci uvítání zástupci firmy a v zasedací místnosti si vyslechli rozsáhlou přednášku o historii a současnosti podniku. Žáci se mimo jiné dozvěděli, že je firma ryze jihočeská, expanduje do mnoha zemí a má několik samostatných závodů. Jelikož žáci navštívili firmu zejména proto, aby se rozhodli, kam jít na střední školu či odborné učiliště, nechyběly ani důležité informace o možnosti brigád, praxí a velkorysého stipendijního programu pro studenty středních škol. Mnoho žáků tyto informace uvítalo a rozšířili si obzor o možnostech dalšího studia.
Po teoretické části přišla samozřejmě i část praktická. Žáci se rozdělili do dvou skupin a měli jedinečnou možnost navštívit další dvě pracoviště firmy - MOTOR JIKOV Slévárna a.s. a MOTOR JIKOV Fostron a.s. Žáci na vlastní oči viděli tavení a slévání hliníku, následnou kontrolu již vyhotovených výrobků, obrábění a výrobu jednotlivých dílů pro automobilový průmysl. Prohlídka žáky i jejich pedagogy velice upoutala, což lze vidět na jejich hodnocení. „Workshop byl zajímavý, bylo skvělé podívat se i přímo na místo výroby," uvádí Anežka, žákyně ZŠ a MŠ J. Š. Baara. Další žákyně uvádí, že celé dopoledne bylo opravdu velice zajímavé, jelikož si nikdy nemyslela, že se na výrobu motorů podívá někdy zblízka.
Po proběhlé exkurzi ve dvou provozech se žáci vrátili opět do zasedací místnosti, kde na ně čekal nelehký úkol. Pomocí digitálního posuvného měřítka měli žáci ve dvojicích změřit jednotlivé části kovového válce a zapojit tak logické uvážení a vyzkoušet si práci v týmu. Ne pro všechny to byl zcela lehký úkol, jelikož samotný válec byl složený z několika větších i menších částí. Po měření byly vyhodnoceny výsledky a každý z žáků si mohl zkontrolovat, jak v měření obstál. Na konci celého programu dostali všichni zúčastnění malé dárky. Jak hodnotí asistentka pedagoga Jitka Exnerová z dané školy, žáci si odnesli spoustu nových a užitečných informací. „Po žáky to bylo jistě přínosné v rozhodování s výběrem střední školy a nejen to. Udělali si i představu o daném povolání. Mně osobně se to líbilo.“
Autor: | drdova@jhk.cz |
Datum: | 29.10.2019 |